Smakprov a la Bolognese

Befinner mig just nu i en marmorkladd lagenhet i vastra Bologna. Varen har kommit hit och igar var nastan jackan overflodig. Jag halsar pa en av mina basta vanner som ar utbytesstudent har under terminen. Genom att komma hit och fa en liten inblick i hennes resa kanner jag mig narmre min egen, som faktiskt bara ar dagar ivag nu. Pa samma satt som hon har hittat en vardag har i kottfarsens och skolprocessernas stad sa kommer jag snart att gora samma sak i Warszawa, den nyvakna tonaringen med den maktiga historien. Det finns manga vackra horn i varlden, man hinner inte se dem alla sa det basta man kan gora ar att samla pa dem i maklig takt och avnjuta dem med ett glas vin (sa som gores i skrivande stund). Jag kanske bjuder pa ett visuellt smakprov nar jag har min egna dator, tills dess, lite pa mig nar jag sager; Bologna ar fantastiskt vackert.

Hadetbrahej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0