En annandag

Min julafton gick delvis i Polens tecken. Jag försökte mig på några polska julklappsrim vilket visade jag vara ganska knepigt med alla ändelser. Kalle Anka- timmen vigdes som sagt åt "Jul i världen" där Abrahamson med gäster blickade utåt såväl som inåt och pratade om tro. Jag fick ett mycket positivt intryck av ärkebiskopen Anders Wejryd. Pappa höll mig sällskap och jag skyndade mig att övesätta brottstycken av Abrahamsons polska innan han själv hann tala om vad det var som sagts i intervjuerna från Warszawa.

Och så julklapparna. För er som har hållit andan för min skull kan jag nu lämna ett glädjande besked; jag fick en aeropress (se tidigare inlägg) av syskon och svåger!

Hadetbrahej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0