Jul i den lilla byn

Då var den polska grundkursen över, förutsatt att jag inte får göra om textläsningstentan, grammatiken klarade jag och det beskredet gjorde sannerligen julen för mig. Lägenheten på Kattsundsgatan as we know it kommer inte heller vara sig lik på ett tag. 2008 blir fortsättningen på de förändringar som startade 2007. Pratade med min kära Heidi om detta häromdagen, att livet kan ta vändningar man aldrig hade kunnat vänta sig, och gör det inte det så kan man faktiskt svänga själv. 2008 kommer att bli en riktigt åktur.

Som vanligt kommer julens höjdpunkt vara när Pelle med sin fantastiska röst sjunger O helga natt i missionshuset på julaftons förmiddag för då är det som om alla vi som har kommit hem och tycker om varandra finns i samma mäktiga stund som när den är över lämnar en bommulsliknande känsla och leenden på allas läppar över glöggmuggen.

Wesołych Świąt!

Ochhadetbrahejsåklart!

Kommentarer
Postat av: anna

finns det någon chans till video på framträdandet eller är det heliga hinder eller "man kan ju inte banda 'kalle anka'-hindret"?

2007-12-21 @ 22:36:37
URL: http://www.julblogga.blogspot.com
Postat av: Ina

Ja, Anna, faktiskt är det nog så just med heligheten men av den anledningen att inget medium skulle kunna göra stunden rättvisa. Jag ska dock överväga ett försök för din skull.

2007-12-23 @ 00:39:06
URL: http://hadetbrahej.blogg.se
Postat av: saroja

hurra för förändring! :-)

2007-12-26 @ 11:10:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0