I språklabbet

Sitter med ett par stora hörlurar och försöker mig på en diktamen utifrån ett telefonsamtal på polska. Det är fasen inte lätt att höra vilka konsonantkombinationer som används, särskilt inte eftersom de som hörs ofta inte är de som ska skrivas på grund av att de blivit tonlösa eller tonande av närliggande ljud. Fonetikens fantastiska regler.

Fortfarande inget besked från skolan om huruvida jag får åka eller inte men det borde bli vilken dag som helst, det MÅSTE bli snart eftersom jag snart ska skicka deposition för lägenheten. Jag önskar jag kunde lägga ut bilder på lägenheten men det får vänta till jag tagit egna. Det lär bli en hel del när jag är på plats w Polsce!

Ingår nu tillsammans med en klasskamrat i festkommittén för nästa polska fest, trevligt, det var länge sedan jag var med i en festkommitté. Tänkte dela med mig av mitt stora lager med polsk sprit, Putinoff-vodkan behöver drickas upp!

Stort tack till er som läser och kommenterar, det uppskattas.

Hadetbrahej

Kommentarer
Postat av: Hanna ^^

ha en skön onsdag!! ^^ =)

2007-11-07 @ 11:29:17
URL: http://hannaofsweden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0