Always gender roles

Jag och min roomie spatserade i godan ro längs Warszawas gator när en sån där härlig gratisutdelning av varor uppenbarade sig, denna gång CocaCola Zero i små söta miniburkar. En av killarna öppnade en burk och jag sträckte fram handen men han gav den i stället till min (manliga) roomie. Snopen väntade jag på nästa men då började killen peka och jag fick syn på flickorna i söta klänningar som stod på andra sidan, med COLA LIGHT-burkar prydda med pussmunnar och text som försäkrade att det minsann inte var en enda kalori i denna burk. Jag utropade spontant "Come on!" vilket fick killen att peka ännu mer frenetiskt eftersom han inte alls förstod min upprördhet utan bara trodde jag jag var rädd att bli utan dricka. Förolämpad gick jag bort och tog emot min gulliga cola light-burk (den var ju ändå gratis) och för sent kom vi på att vi skulle bytt framför ögonen på dem. Jag var så föroämpad att jag tappade orienteringen och ledde oss helt fel. Samma tillfälle uppenbarade sig idag. Jag tog snabbt min cola light och försvann från platsen. Gratis är ju ändå gratis.

Hadetbrahej

Kommentarer
Postat av: anna

jävla coca cola company! de får oss att svälja allt möjligt skit (i dubbel bemärkelse. minst).

2008-06-09 @ 21:23:51
Postat av: Karin

Helt sjukt ju! Jag som precis övergett colalight för den kaloririka sorten, efter att plötsligt ha insett att den är mycket godare.

2008-06-11 @ 21:29:14
Postat av: Gabriella

Ja, jag har haft fullt upp... och det ar fortfarande ratt stressigt for jag har en stor konferens som narmar sig. Mandagar passar aldrig riktigt, eftersom jag har en spikad telefonkonferens pa eftermiddagen som jag maste narvara vid. Vad sags om tisdag?

Ang. grejerna - jag foreslar att du tittar in hos Mariusz nan dag och lamnar dem dar, det blir nog lattast sa.

2008-06-11 @ 23:39:03
URL: http://ibag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0