Ett fall och en lösning

En av de första saker som slog mig när det började bli klart att jag faktiskt ska åka till Polen var; Hur ska jag göra med kaffet? Eftersom kaffedrickandet är en stor del av den romantiska föreställning jag har om att dansa runt på mitt trägolv i det tunna ljus de vita spetsgardinerna släpper igenom lyssnande till Edith Piaf så var det av största vikt att jag hittade en bra lösning på det här problemet. Min Moccamaster är i otympligaste laget att bära med sig. Jag vände mig till den självklara experten i kaffe-frågor, min bror. Det lät såhär:

- Du, vilken är den bästa kaffe-lösningen för mig nu när jag ska åka till Polen?
- Jo, då ska du ha en Aeropress, jag har en med mig i väskan så jag ska visa när vi kommer hem.

Sagt och gjort. Detta lilla oansenliga plaströr fixar biffen, dvs mkt gott kaffe. Tar inte mycket plats heller, perfekt för resor alltså. Tyvärr är den slut i Sverige för tillfället men jag får hoppas det kommer in fler annars får jag beställa från USA. För en Aeropress ska jag ha.


Här kan ni själva se den fantastiska prylen


Hadetbrahejsan

Kommentarer
Postat av: saroja

tack för bild, har aldrig sett en aeropress innan. å andra sidan dricker jag inte kaffe. kan vara därför... hmm...

2007-11-12 @ 01:46:19
Postat av: anna

herregudar

2007-11-13 @ 14:27:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0