Solidaritet i Landskrona

Kameran är packad och ångan är uppe. Ikväll invigs en utställning om Lech Wałęnsas Solidaritet på stadsbiblioteket i Landskrona och det ryktas att den gamla polska hjälten i egen hög person kommer dit. Jag vågar inte hoppas för mycket på det utan ser i stället fram emot en utställning som flyttat runt över världen och nu nått oss. Varför just Landskrona förärats med uppgiften vet jag inte men jag klagar inte, det är bara 16 minuter med tåg från min studieort.

Mer när jag varit där!

Hadetbrahej


Senare...

Nää, någon polsk ex-president dök inte upp, ganska väntat men ändå något besviket. Vi fick hålla till godo med en polsk ambassadör och den svenska socialförsäkringsministern (tjoho). Trevligt var det i alla fall att se utställningen och jag hade dessutom en personlig guide i min i grunden polska skolkamrat som gav mig en mer nyanserad bild av president Wałęsa.

Det är någonting med vissa historiska politiska skeenden som får blodet att rinna lite extra.

Hejdetbrahejigen

Kommentarer
Postat av: saroja

får peppa din blogg lite så du vet att jag läser. skoj med utställning, socialförsäkringsminister var väl inte så illa ändå :-) kram

2007-11-07 @ 00:14:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0