Kraków

Har för tillfället besök av min kära vän Heidi och vi tog i torsdags en snabbtrip till Kraków för att besöka Oświemcim, mera känt som Auschwitz-Birkenau. Jag har varit där en gång tidigare men man skulle egentligen behöva åka dit tio gånger för att kunna ta till sig all information som finns. Efter några timmar är man väldigt trött, dels av allt promenerande och dels av alla betungande intryck. Krakows gamla torg med Mariakyrkan var ett kärt återseende, likaså gatan Florianska som var den gata på vilken jag satt i fönstret och bestämde mig för att någongång bo i Polen. Det blir en presentation i bilder av vad vi har sett. Första raden visar Kraków, andra Oświenciem.


                


                 


Hadetbrahej...

Kommentarer
Postat av: Eliza

Minns stämningen där och alla tankarna. Dina bilder fångar det bra. Både från Krakow och från lägerna.

2008-04-06 @ 12:15:57
Postat av: Anders

Kul att ni verkar nöjda. Krakow hade jag gärna åkt tillbaka till också. Men mycket är nog att man förknippar det med att vi hade så trevligt tillsammans där, med farfar och allt.

2008-04-06 @ 18:04:19
Postat av: Karin

Fina och stämningsfulla bilder. Roligt att du förverkligat den dröm som skapades för flera år sedan i fönstret på Florianska! (Visste inte att det var just där du bestämde sig för detta, kul att veta).

2008-04-06 @ 20:26:22
Postat av: heidi

fina bilder :-) kramar

2008-04-09 @ 12:37:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0