Popcornsmassakern

Har efterlängtat besök av Fia och man skulle kunna tänka sig att vi efter fyra års samboskap skulle kunna vara ganska duktiga på att producera lyckade saker i köket, särskilt när det gäller att poppa popcorn (en sk basvara hemma hos oss). Icke. Fast det är helt och hållet gasspisens fel, inte vårt fel att det började lukta apa och välla upp rök ur grytan och att jag i förskräckelsen stängde köksdörren för att inte röka ner hela lägenheten och dörren fastnade i heltäckningsmattan och vi inte kom ut förrän Fia med våld knölade ihop mattan så pass att vi kunde trycka oss förbi kylkåpet och in i sovrummet för att hänga ut genom fönstret och andas en lång stund. Vi ska åka till IKEA och köpa lantchips i stället. Och ikväll kommer Klara!

Hadetbrahej!

Kommentarer
Postat av: Pappa

vill minnas att du har bränt en och annan kastrull hemma också......

2008-04-18 @ 23:24:53
Postat av: Lelle

Åker man till Ikea för att köpa chips? Känns för mig inte som det självklara alternativet, men chipsen i Polen kanske inte är mkt att ha? Måste ju veta hur man ska göra på chipsfronten om jag nu skulle få¨för mig att åka dit - chips tillhör livets nödtorft.

2008-04-19 @ 11:52:47
Postat av: Anders

Cykeln är stulen... sorry.

2008-04-20 @ 22:14:06
Postat av: anna

gasspis herregudar! som popcornbrännarmästarinna måste jag säga att gasspis... det kvalificerar sig inet ens för tävlig. det är helt självklart att det blir svar svart svart

har försökt skypa men det går inte bra. mest för att jag sitter där man inet kan telefonera men också för att du inte är uppkopplad när jag är det. trodde att mab kunde chatta ändå, att du skulle få meddelandet när du loggade in men tydligen måste det till en synkronisitet.

väntar tills jag blir berusad någon afton och ringer mobilsamtal utrikes istället. det finns väl ingen annan råd...

2008-04-21 @ 18:47:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0