Solidarnosc z Bialorusia

Det har varit någon form av driftarbete med bloggservern så jag har inte kunnat uppdatera de senaste dagarna. I söndags var jag på en solidaritetskonsert för Vitryssland, ett land som i många avseenden upplever ett liknande förtryck polackerna tidigare upplevt. Många vitryska studenter finns på polska universitet då de efter att ha förbjudits att studera i hemlandet fått universitetsplatser här i Polen. Jag försöker tänka mig oss svenskar hålla en liknande konsert för Danmark eller Norge, det är svårt för min generation att tänka sig, vi känner bara till fred och demokrati.

Har förgäves försökt hitta siffror på hur många som hade samlats på Plac Zamkowy men jag kan säga att det var många, många tusen.

Mäktigt.

image43


Hadetbraochvartacksamfördemokratihej

Kommentarer
Postat av: Adam

Tjusig bild!

2008-04-02 @ 11:21:04
Postat av: Karin

Måste varit en speciell upplevelse. Håller med Adam, fin bild! Stor kram

2008-04-02 @ 19:45:42
Postat av: Gabriella

Jaha, men ring kanske da nar ni ar tillbaka (min mail har forresten pajat f.t.) sa kanske vi kan hitta pa nat.
Fotot ser verkligen "maktigt" och konstnarligt ut!

2008-04-04 @ 10:22:00
URL: http://ibag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0