Pågatåg

Någonting som får mig att le sipprar in i musiken och jag tar av mig lurarna... "...and there is nothing wrong with train so aaall you have to do is just to sit back and relaax and we wish you a pleasant trip." Klick. Jag ler ännu mer och ut ur förarhytten kliver en man som är nästan identiskt lik Samuel L. Jackson. "Back to business" säger han och börjar klippa biljetter och jag tänker att det är nog såhär nära jag kommer medverkan i en amerikans actionrulle (som inte sällan innehåller just någon form av tågvagn och Samuel L. Jackson). Jag greppar min väska lite hårdare, som innehöll den ett superviktigt microchip med hemlig information som bara jag kan tyda. I själva verket innehåller den komplicerade ansökningsblanketter som bara CSN kan tyda...

Mycket ordnat, mycket kvar. Och nu är det skånsk vinter.

Hadetbrahej



Kommentarer
Postat av: Linéa

Åhh, honom har jag också stött på på tåget! Han verkar alltid jätteglad och rolig (till skillnad från många andra så kallade tågvärdar (liksom varför inte konduktör? varför?)).

Vad gör du tills avfärden?

Kramelikram

2008-01-08 @ 11:49:41
Postat av: Ina

Ja vad kul :) Visst är han härlig?! Jag har lite kvar på den här terminen och sen blir det uppsatsarbete tills jag åker. Kramkram

2008-01-08 @ 16:19:37
URL: http://hadetbrahej.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0