Babysteps

Var för andra gången på skolan för att fixa student-ID och registrera mig på Polonicum. Denna gången lyckades jag med det ena, jag ska gå och hämta mitt student-ID i morgon. Anledningen till att jag inte hittade kontoret igår var att min mentor sagt att det låg på andra våningen, dock är det så i Polen att bottenvåningen inte är en våning så andra våningen ligger på tredje våningen, jag mindes plötsligt att Pani Malgorzata informerade mig om detta när jag anlände och hittade därmed kontoret. Polonicum fick jag maila när jag hade tagit mig hem i regn och blåst så rasande att mitt paraply gick sönder. Jag hade lovat att åka upp i kulturpalatset men det får bli en annan dag, i stället har jag kurat ihop mig i min indiska filt, gjort en stor kopp kaffe och knarkat Sound of Music. Det har varit ganska mycket regn de senaste dagarna och verkar inte lätta på ett tag men jag får väl ge mig ut mellan skurarna, ska kolla in ett pirogställe på min gata som jag och Gabi tänkte besöka i morgon. Jag har nu även införskaffat Inka, ett kaffesubstitut som började tillverkas på 70-talet eftersom kaffe bland mycket annat var en bristvara under kommunisttiden. Har kommit fram till att det med fördel dricks med mjölk och då är riktigt gott. AnnaBegins skulle beskriva fenomenet Inkamedmjölk.


image36


Hadetbrahej!

Kommentarer
Postat av: Gabriella

Hehe - kul att du gillar Inka! Visste inte att du gillar Sound of Music. Vi far prata om det i kvall - jag har ju faktiskt bott i Salzburg!

2008-03-14 @ 12:22:10
URL: http://ibag.blogg.se
Postat av: anna

det skulle hon.
en del går till överdrift, har jag hört, de byter allt vatten mot mjölk. lite oboy-stylee

2008-03-14 @ 20:15:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0