Dimma över stan

Följande inlägg skrivs under viss påverkan, dock inte värre än att en gasspis kan hanteras. Jag har precis kommit hem efter att ha suttit ca 3,5 h på en irländsk pub med en polsk tjej med en helt fantastisk livshistoria. Jag har fått veta följande:

* Alla polska politiker är idioter
* Polen har en problematisk relation med Ryssland
* Kärleksrelationer är lika komplicerade var i världen man än bor
* Inget normalt land anklagar en teletubbie för att vara homosexuell
* Man säger "Dziękuję Pano" men "Przepraszam Pana". Varför vet jag dock inte.

Jag kan tala om att efter tre öl pratade jag flytande polska, tyvärr sa mitt sällskap "I don't understand aaanything".

Hadetbraheeejochgonatt

Kommentarer
Postat av: Karin

He, he låter som en lärorik och trevlig kväll!! Har fått veta att vi ska ändra klockan här inatt till sommartid, är det samma hos dig?

2008-03-29 @ 23:07:48
Postat av: Karin

Glömde säga godnatt!

2008-03-29 @ 23:09:51
Postat av: Anders

Men vet du vad öl heter på polska?

hadetrajanogonatt

2008-03-30 @ 00:21:12
Postat av: Gabriella

Halloj, kul att du borjar fa kontakt med "the locals". Forresten - det var lange sen nu, tycker jag, sa vi maste ses nar du har tid (och nar jag ar tillbaka fran alla mina resor). Lovar att ta med dig pa en Praga-trip - tror du hade tyckt det ar intressant.

2008-04-01 @ 14:29:41
URL: http://ibag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0