Jutro do szkoly

Ja, i morgon börjar skolan. Jag har packat min färgglada ryggsäck, lagt alla luktsuddigum till rätta i mitt pennskrin och valt ut matchande kläder. Kommer jag förstå något? Kommer jag få några kompisar?

Min lunch idag (pasta + stekt svamp och paprika) spred en doft som fick mig att tänka på den årliga vårbrasan efter mammas och pappas rensning i trädgården, visserligen ett angenämt minne men lite oroväckande för min matlagning... Min köksutrustning är helt enkelt inte den bästa; emaljerade grytor á la Kockum och en stekpanna i någon form av blank metall. Ser fram emot de kompletteringar mamma och pappa kommer med på lördag. Jättesnälla Gabi ska låna mig kuddar och filt till gästerna, vet inte vad jag skulle gjort annars faktiskt. Har för övrigt fått låna en handdammsugare också och när man har heltäckningsmatta i köket med bara en liten borste till hjälp är det guld värt.

Det tycks mig som om de grå betonghus från kommunisttiden som fräschas upp överkompenseras med färg. Såhär kan det se ut när ett hus i mängden har fått den äran:


image42


Hadetbrahej!


Kommentarer
Postat av: Anders

Hehe, årliga brasan är kanske att överskatta mops trädgårdsarbete. Lycka till imorgon!

2008-03-17 @ 22:39:23
Postat av: Adam

De är vackra de där kommunisthusen. Och jag menar inte det på ett ironiskt vis. Nej, de är vackra på ett icke-uppenbart sätt, nåt som är svårt att sätta fingret på. Men nåt är det.

Hoppas du får det bra där nere i Polen!

2008-03-18 @ 08:43:11
Postat av: Gabriella

Hoppas det gick bra i dag! Haller tummarna!

2008-03-18 @ 08:50:49
URL: http://ibag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0