På G

Jag vill verkligen tacka alla er som läser och kommenterar, vare sig det är här på bloggen eller till mig personligen, det uppskattas mycket. Jag önskar jag hade ännu mer spännande bilder att visa er men eftersom vädret sedan jag kom hit mest har inneburit någon form av nederbörd har mina strapatser varit något begränsade. Jag vågar lova mer av staden framöver, våren måste helt enkelt vara påväg för min vinterjacka har gått sönder och det känns inte lönt att köpa en ny.

Tänkte berätta om vad en trevlig dag här hittills kan innebära:

- Frukost och P1
- Skola (vissa dagar). Håller utöver språkkursen på att försöka få in mig själv på på kurs i Polens historia.
- Sociala kontakter. Jag jobbar på utökning av lokala sådana, är glad för Gabi. Annars skype och mailande.
- Upptäcksfärder. Här finns ett oändligt antal vackra kyrkor, museer, parker och monument. Mycket att fota.
- Handla mat. Hittills varje gång en övervägande förvirrande (men spännande) upplevelse.
- Läsning av svenska webtidningar. Konstig känsla att inte vara "där".
- Kamp med gasspisen (som undantagslöst vinns av spisen, jag bränner fingrarna varje gång).
- Enkla konversationer på stan på polska (tex fråga om vägen) som lämnar en triumferande känsla av att kunna.
- Plugg. Polska glosor, övningar på nätet eller funderingar på uppsatsen.
- Mera P1 (troligen Lantz eller Nordegren) . Eller kanske en film. Möjligen Andra Avenyn om datorn orkar.

Ja, alltså, jag ska ju hitta mig själv här i Warszawa, göra min egen inre resa parallellt med den yttre, testa gränser och alltdetdärnivet, ja helt enkelt som mamma uttryckte det; erövra världen och mina rädslor. Vill att ni ska veta att jag är på gång. Jesbox.

Och ständigt skuggas jag av frågan; stängde jag av gasen?


Hadetbrahej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0