Saker jag lärt mig i Polen

  1. Att resa så här ger ungefär samma effekter som en hjärtinfarkt - jag ser hur stort livet kan vara, jag förstår vad som är viktigt, jag ser vad jag har och vad jag saknar, jag känner tacksamhet och förundran
  2. Jag ska inte skynda mig i tunnelbanan eftersom jag har en tendens att försöka passera spärren på fel sida, alltså inte den jag har låst upp. Inte bra för lårbenen
  3. Det tar inte lång tid att i en helt ny kontext bygga ett socialt nätvärk med människor man kan lita på och relatera till
  4. Svenskar har en inneboende dubbelnatur - vi ber gärna om ursäkt för oss själva men tycker också att det svenska sättet är det bästa och ler åt tokstollarna runtom i världen som inte förstått det vi har förstått
  5. Vi bygger inte bara våra egna liv och våra näras. Vi är byggstenar i fler liv omkring oss än vi förstår
  6. Känslor följer inte en skala, två motsatta extremer kan trängas i kroppen samtidigt utan att den ena dominerar
  7. Världen är full av människor som vill varandra väl
  8. Den historia vi lär oss är som en vägg som belyses fläckvis av ett stearinljus som kastar olika skuggor beroende på vem som håller i det
  9. För ett land som kämpat mot fiender så länge de kan minnas är frihet inte helt enkelt
  10. Det som inte dödar dig dödar dig inte
Hadetbrahej

Kommentarer
Postat av: Malin G

Ina! Slumpmässigt tog jag mig hit idag - och turligt får jag säga eftersom det första jag möts av var ett gäng budord som lavetter på kinderna. Ett bra uppvaknande minst sagt, just idag behövde jag av olika anledningar höra om svenskens dubbelnatur, känslomässiga extremer och vad som inte dödar en!

Sen fick jag också en idé om livet som inte är mitt - utan som du lever just nu. Och en massa fantastiska bilder!

Jag tänker på dig och ber dig påminna Anna om att ge dig en extra kram från mig när hon kommer!

KRAM

2008-05-14 @ 10:08:42
Postat av: Gabriella

Fniss - haller sarskilt med nr 4 som jag efter sa maga ar utomlands fortfarande inte kan bli fri fran. Jag kampar faktiskt sa gott det gar med att forsoka inse att bara for att nagot gors i Sverige pa ett visst satt inte behover betyda att det ar bast sa. Men sen ertappar jag mig sjalv hela tiden med att anda tycka sa. Hopplost!

2008-05-14 @ 11:29:01
URL: http://ibag.blogg.se
Postat av: Karin

Du är full av klokheter och uttrycker dem så bra! Ha en bra helg tillsammans med dina besökare. Kramar

2008-05-15 @ 19:35:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0